אומנם להחלפת קישורים ותוכן איכותי, כח רב בקידום האתר, אופטימיזציית עמודי וקוד האתר הם הפעולה הראשונה שנרצה לעשות בקידום אתרים.
בעזרת פעולות פשוטות בקוד האתר(שנכתב בhtml) אנחנו יכולים לקדם אותו במנועי החיפוש גם בלי קישורים נכנסים.
אלה הדברים החשובים שנרצה לעשות:
1)תגיד הtitle, לכל דף נרצה לשים בתגית זו את מילות המפתח שאנחנו מעוניינים לקדם לאותו הדף.
שימו לב לא לשים יותר מידי מילים לקידום בתג זה.
ההמלצה היא עד 60 אותיות אך עדיף יותר לכיוון ה30-35.
זהו התג החשוב ביותר באופטימיזציית הקוד.
2)הדגשת המילים שאנחנו רוצים לקדם באותו הדף, בעזרת i ו b (במיוחד האחרון).
3)h1- כותרות משנה(h1-h7) במיוחד h1 מקבלות ערך גדול ממנוע החיפוש ונרצה לשים את המילה שאנחנו רוצים לקדם תחת h1. - זו תהיה הכותרת הראשית שלנו, וh2 הכותרת המשנית.(ובה נגיד מילה אחרת לקידום).
שימו לב, שבעזרת css אפשר לשנות את הגודל של התגים הללו ולגרום להם להראות בדיוק כמו שאר הטקסט, אך גוגל יתייחס אל הקטע שונה מפני שהוא קורא את הקוד.
4)שמות העמודים ושמות הקבצים-כאשר נקרא לקבצים בשם המילים שאנחנו רוצים לקדם נתרום לתהליך הקידום.
לדוגמא אם אנחנו רוצים לקדם את המילה love, נקרא לדף love.html. נוכל גם ליצור תיקיות רלוונטיות.*כאשר אתרינו נכתב בשפת צד שרת, והדפים הם דינמיים, גוגל מתקשה מאוד לקרוא אותם. נוכל לפתור בעיה זו על ידי עריכת הקובץ htaccess בשרת אפאצ'י
5)טקסט העמוד-בעמוד נרצה לפזר את מילות המפתח שאנחנו רוצים לקדם. נעשה זאת כך שצפיפות המילים לא תהיה גדולה מידי, כאשר ההמלצה היא 3 מילים מקודמות לכל 100 מילים בדף. (צפיפות קטנה מידי לדוגמא על כל 10 מילים מילה מקודמת, רק תפגע בנו) 6)תגי meta-אומנם הערך שלהם בעבר היה הרבה יותר גדול ויש ספק האם יש להם ערך היום, כדאי עדיין לכתוב אותם(במיוחד את ה keyword והdescription) אם זה לא יעזור, זה לא יזיק.
*קידום אתרים בגוגל אינו דבר מוחלט, כאשר האלגוריתם הסודי שמחשב את רלוונטיות האתר ידוע רק לבודדים.
לכן תחום זה אינו מוחלט ונשען בעיקר על ניסוי וטעיה של אנשים רבים, אשר מחזיקים בדעות שונות על התחום.